Reflexions prèvies: El teatre

En el que respecta al paper que ha tingut el teatre al llarg de la nostra educació, podem dir que no ha sigut un dels més destacats, ja que, més bé, ha sigut un paper minoritari quant a importància en relació als altres gèneres com poden ser la narrativa o la poesia.

 Imagen relacionada
No obstant això, al llarg de la nostra escolaritat si que hem llegit llibres de teatre, degut a que aquests han sigut imposats com a lectures obligatòries. A més a més, hem donat el teatre i les seues característiques en les assignatures de Llengua i literatura, però això si, de forma molt superficial.

En canvi, al contrari que ocorre amb els llibres de narrativa, considerem que la lectura de llibres de teatre és més àgil que aquesta, ja que la lectura és produeix més ràpida degut a l'abundància de diàlegs que faciliten la seua comprensió. 

A l'escola i a l'institut hem assistit a alguna que altra obra de teatre, però sempre acompanyats del nostre professor. També hem participat en alguna petita representació o inclús en algun teatre realitzat amb la classe per Nadal.  

Actualment, cap de nosaltres assistim a cap representació teatral, ja que és un gènere que no ens crida tant l'atenció com el cine o la música. Del nombrós grups d'alumnes que hi som a la classe (vora uns 50), podem observar que soles dues d'aquestes persones són les que assisteixen a alguna obra de teatre habitualment, per tant, considerem que aquest gènere és òptim només per a una minoria. 

Elena Canet, Marta Sánchez, Rocío Cruz.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Poemes paral·lels

Un conte embastat

ANIMACIÓ LECTORA: Teresa Broseta i Fina Masgrau