Poesia "Els vampirs"

Quin tipus d'activitats proposaries a una classe de Primària per tal de treballar amb una poesia, en aquest cas "Els vampirs" de Ricard Bonmatí?

Els vampirs

Jo sóc una noia
que no tinc mai por:
ni sola ni amb colla,
ni amb llum ni amb foscor.

Ja ho sé que al meu poble
tothom és vampir:
el pobre i el noble,
el rei i el faquir...

Tots són rostres pàl·lids:
més blancs que la llet,
i els meus colors càlids
dents llargues han fet.

Molts d'ells se m'acosten,
se'm volen cruspir!,
però el baf que s'emporten
els fa desistir...

Que l'arma més bona
davant l'espantall
és prendre a tota hora
torrades amb all!


Aquesta seria una proposta d'activitat per al curs de 3er de Primària:


Imagen relacionadaActivitat de motivació: portar unes dents de vampir a la classe per a captar l'atenció dels xiquets i despertar la seua curiositat.

Activitat d'introducció: s'entregarà a cada alumne el mateix poema amb pictogrames, per tal que l'alumne descifre quina paraula representa cada pictograma tenint en compte la rima.

Activitat de desenvolupament: en grups de cinc persones es posaran en comú les interpretacions que han fet de cada pictograma, per tal de construir un poema per a que tots el puguem llegir.

Activitat final: es corregirà el poema de tots els grups per tal d'aconseguir el correcte. Més tard, els alumnes eixiran per grups a llegir el poema final davant de tota la classe (cada component del grup llegirà una estrofa).

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Poemes paral·lels

Un conte embastat

ANIMACIÓ LECTORA: Teresa Broseta i Fina Masgrau